1.11 WooCommerce systeem status rapport

Systeem status

Het WooCommerce-systeemstatusrapport begrijpen.

Het WooCommerce-rapport Systeemstatus is handig voor het oplossen van problemen met uw winkel. Met een grote verscheidenheid aan informatie en hulpmiddelen kunt u softwareversies, serverinstellingen en meer van binnenuit controleren.

Systeemstatus

Om uw systeemstatusrapport te bekijken:

  1. Ga naar: WooCommerce> Status.
  2. Los problemen op met behulp van de onderstaande informatie, voordat u een ticket opent.
  3. Selecteer Systeemoverzicht ophalen en kopieer / plak het in uw supportticket als u nog steeds problemen ondervindt. De bijgevoegde informatie helpt het supportteam om het probleem veel sneller te beperken.

WordPress-omgeving

Dit biedt algemene informatie over uw site en WordPress-installatie en functies die u hebt ingeschakeld.

Woocommerce-rapportage-wordpress
Woocommerce-rapportage-serveromgeving

Serveromgeving

Dit biedt algemene informatie over uw server.

Database

Dit vertelt u uw huidige databaseversie en geeft een overzicht van alle databasetabellen en of ze al dan niet bestaan.

Woocommerce-rapportage-database
Woocommerce-rapportage-posts

Aantal posts (berichttypen)

Hier wordt weergegeven welke berichttypen er in uw winkel bestaan en hoeveel berichten er binnen elk type bestaan.

Beveiliging

Geeft weer of uw verbinding is beveiligd. Fouten moeten worden verborgen voor niet-vertrouwde bezoekers die proberen uw gegevens te bekijken.

Woocommerce-rapportage-beveiliging
Woocommerce-rapportage-actieve plugins

Actieve plug-ins

Hier worden alle WooCommerce-gerelateerde plug-ins weergegeven die op uw site zijn geïnstalleerd. U kunt de huidige versienummers van uw software bekijken en of er voor uitbreidingen updates beschikbaar zijn.

Instellingen

Hier worden algemene instellingen voor uw site weergegeven.

Woocommerce-rapportage-instellingen
Woocommerce-rapportage-thema

Thema

Dit toont informatie over het huidige thema dat op uw installatie draait.

Dit kan een problematischer gebied van een site zijn, omdat er geen standaard is over wat thema’s wel en niet mogen doen, en niet-Woo-thema’s kunnen conflicten met WooCommerce of een van de extensies veroorzaken.

Als u problemen ondervindt met uw site, raadpleeg uw developper.

Sjablonen /Templates

Hierin worden alle bestanden weergegeven die de standaardpagina’s van de WooCommerce-sjabloon overschrijven en ook aangeven of de sjablonen verouderd zijn.

woocommerce-rapportage-templates

Tools

Op het tabblad Hulpprogramma’s bevinden zich handige knoppen waarmee u items als gebruikersmogelijkheden en klantensessies kunt aanpassen.
Met transiënten kunt u zowel WooCommerce-transiënten als alle verlopen transiënten uit WordPress wissen met de transiënte overgangen en de knoppen voor verlopen verlopen wissen. Transiënten zijn een gestandaardiseerde manier om gegevens in de cache tijdelijk in de database op te slaan.

Als u een verzameling variaties zonder “parent” hebt, kunt u deze met één klik verwijderen met behulp van de knop “Verweesde” variaties verwijderen. U kunt vervolgens de site laten herindexeren, wat u kan helpen met het verbeteren van de zoekresultaten.

Hierna kunt u de condities herschrijven en de mogelijkheden resetten. Het herschrijven van condities kan handig zijn als u instellingen wijzigt die producten uit de catalogus verbergen en daar problemen mee hebben. En als u gebruikers tegenkomt die geen toegang hebben tot alle WooCommerce-beheerderspagina’s, kan in dat geval resetten worden gebruikt.

Door klantensessies te wissen worden alle sessiegegevens uit de database verwijderd. Dit omvat alle winkelwagentjes waaraan uw klanten momenteel werken, dus wees voorzichtig.

Ons volgende handige hulpmiddel is de knop Maak standaard WooCommerce-pagina’s, als u problemen ondervindt met WooCommerce-pagina’s of ze niet opnieuw één voor één wilt maken, kunt u Install-pagina’s selecteren selecteren en eventuele ontbrekende WooCommerce-pagina’s maken. Pagina’s die al zijn gedefinieerd en ingesteld, worden niet vervangen.

Daarna kunt u alle belastingtarieven verwijderen die u in WooCommerce heeft ingesteld. Als u ze toch zou willen verwijderen, gebruik dan deze tool in plaats van elke belastingklasse te doorlopen en deze tarieven één voor één te verwijderen.

Uiteindelijk kunt u WebHook-logs verwijderen en de instellingen voor het bijhouden van het gebruik opnieuw instellen. Toen u WooCommerce voor het eerst installeerde, heeft u mogelijk ervoor gekozen ons niet-gevoelige gegevens te sturen die ons helpen WooCommerce voor iedereen beter te maken. U kunt zich nu afmelden door uw instellingen voor het bijhouden van het gebruik opnieuw in te stellen.

Logs

Op het tabblad Logs houdt WooCommerce “logboeken” bij van alle gebeurtenissen die in uw winkel plaatsvinden.
In de vervolgkeuzelijst kunt u het logniveau kiezen dat u wilt zien en vervolgens de knop Filter selecteren om gebeurtenissen te bekijken die daar zijn vastgelegd. Dit kan handig zijn om exacte fouten te krijgen met tijdstempels op delen van uw winkel.

Als uw site een fatale fout heeft, kunnen ze hier worden vastgelegd onder een logboek met de naam fatale fouten. Dit is handig bij het debuggen. Logs worden standaard 30 dagen bewaard voordat ze worden gewist vanaf WooCommerce 3.4. Dit kan worden gewijzigd met het filter woocommerce_logger_days_to_retain_logs, dat standaard 30 is.

woocommerce-rapportage-logs

Woocommerce service

Gebruikers van WooCommerce Services hebben een vierde tabblad waarmee u de status van de Services, specifieke Services in gebruik, een debug-sectie en meer kunt controleren.
Health geeft de status van verbonden onderdelen weer – als er iets met WooCommerce of Jetpack aandacht nodig heeft en als de services omhoog of omlaag gaan.

Services laten zien hoe het met specifieke Services gaat. Misschien zijn ze ongebruikt, hebben ze een fout die aandacht vereist, of werken ze prima. U kunt foutopsporingsregistratie inschakelen om problemen vast te leggen en ook contact opnemen met ons ondersteuningsteam om uw printer te helpen bij het configureren van verzendlabels.